Euronews Pure




Źródło ilustracji: underconsideration.com

EuroNews, utworzony w 1992 roku przez European Broadcasting Union, dociera do 248 milionów odbiorników na całym świecie.
Ten ogólnoeuropejski kanał informacyjny pojawił się w zupełnie nowej odsłonie 4 czerwca o godzinie 19:00 (CEST). Koncepcję nowego visual identity Euronews opracowało studio FFL Paris. Zmianie uległy m. in.: logo, czołówki, on-air look, strona internetowa i kampania reklamowa. Nowy dizajn jest dopiero trzecią zmianą wizerunku w piętnastoletniej historii istnienia stacji.

Nowe VI jest wyjątkowo oryginalne, odbiega od wizerunku innych, naszpikowanych tanimi efektami i kolorami stacji informacyjnych. Poszczególne sekwencje animacji czołówek bazują na nowym znaku graficznym w formie koła. Prosta grafika i doskonałe kompozycje muzyczne stanowią subtelne tło dla informacji. Decyzję wprowadzenia oszczędnej formy najlepiej uzasadnia Michael Peters z FFL:
“Euronews shows you the facts with transparency. The role of news is to supply the individual with information and allow viewers to form their own opinion.”
Nowe czołówki Euronews pure:



Nowe czołówki cz. II:



Reklamy:



Koniec reklam:



Europa:



Pogoda i Newsy:



"No comment"



Badanie opinii na temat nowego wizerunku stacji tutaj
Nowa strona internetowa www.euronews.net

Pisali o tym:
underconsideration.com
bizcommunity.com
broadbandtvnews.com

3 komentarze:

22 sierpnia 2008 11:07 Anonimowy pisze...

faktycznie piekna identyfikacja, od razu zwraca uwage mimo, ze jest skromna i cicha. klasa.

24 sierpnia 2008 19:00 Anonimowy pisze...

Really beautiful!!!
Congratulations.

27 listopada 2008 00:20 iza pisze...

przyjemne kółeczka. Kółeczko zawsze się sprawdza- można je interpretować na 1000 sposobów (przede wszystkim chyba obiektyw kamery dziennikarza w tym przypadku) i, jak stwierdził Banksy, "most things look better when you put them in the circle".