Koncepcja urządzenia wskazującego



Po trackballach, myszkach, touchpadach i tabletach (również tych z funkcją multi-touch) przyszła kolej na bardziej kompleksowe rozwiązanie interakcji użytkownika z komputerem. Czy to jest przyszłość urządzeń wskazujących? R. Clayton Miller przedstawia 10/GUI -- prototyp interfejsu.

Polecam to trochę przydługie video. Warto zobaczyć całą koncepcję.
źródło

2 komentarze:

21 października 2009 16:17 Authilius pisze...

i czym to się różni od apple expose?

w sumie to niczym po za ułożeniem okienek w jednej linii. W expose klikam raz i widzę wszystko. nie muszę machać palcami żeby oddalać przesuwać itp.

Duży dotykowy panel. Człowiek się tymi palcami i rękoma namacha.

A co z klawiaturą? Będzie wyświetlana na tym dotykowym panelu czy na ekranie monitora zasłaniając jego część?

Druga sprawa - dwie boczne beli do ogólnych i głównych operacji. Przykładowo grafik pracujący na tablecie będzie musiał się namachać jedna ręką żeby to miało sens.

Ogólnie pomysł dobry, ale nie na tak małej płaszczyźnie. Nie ukrywając cała nowoczesna technologia do tego zmierza, ale jakoś mnie ten "innowacyjny" 10/GUI nie rusza.

21 października 2009 18:52 Wizualna pisze...

Klawiatura jest osobno -- jak widać na wideo.

Dodatkowe korzystanie z tabletu w tym wypadku mija się z celem, Cała płaszczyzna jest w zasadzie "tabletem". Wydaje mi się gdyby projektant potrzebował dokładniejszego niż palec narzędzia, dostałby w zestawie piórko. Podobnie jak w nowym Wacomie Bamboo Multi Touch.

Prototyp jest innowacyjny właściwie pod jednym względem -- łączy wiele różnych rozwiązań czy technologii już znanych i powszechnie używanych.

Absolutnym technologicznym objawieniem był dla mnie ten projekt:
http://www.youtube.com/watch?v=QKh1Rv0PlOQ

zarówno pod względem rozwiązań technologicznych jak i samej koncepcji interfejsu. Polecam.